[vine-users:030450] ghostscript cannot display KANJI

vine-users のみなさま:

Vine 2.1 (FTP版)を install しました.これについてくる ghostscript

ghostscript-5.50-0vl2
ghostscript-fonts-5.50-1

ですが, 日本語の表示ができません. 例えば,

% gs /usr/share/ghostscript/5.50/examples/allkanji.ps
GNU Ghostscript 5.50 (2000-2-13)
Copyright (C) 1998 Aladdin Enterprises, Menlo Park, CA.  All rights reserved.
This software comes with NO WARRANTY: see the file COPYING for details.
Can't find (or can't open) font file Ryumin-Light-H.
Substituting font Courier for Ryumin-Light-H.

となり,漢字が表示されません.gs で日本語が出ないのはけっこう critical
な状況なのですが,みなさまは無事に表示できていますでしょうか?

建部@電総研